Mucovereniging lanceert campagne 'Buiten Adem'

vrijdag, juni 9, 2017

Een tekst voorlezen binnen één ademhaling en daarmee mogelijks een reischeque winnen? Dat is het uitgangspunt van de campagne ‘Buiten Adem’ die de Mucovereniging op 9 juni lanceerde.

Onder het mom van een wedstrijd, uitgeschreven door een fictief reisagentschap, vroegen we aan verschillende voorbijgangers in Antwerpen of ze een tekst konden voorlezen in één adem. Hoe verder ze raakten in de tekst, des te duidelijker het echter wordt dat dit geen gewone wedstrijd is: de tekst gaat over naar een bewustmakende tekst over mucoviscidose.
Hiervan maakten we een korte film die we op Youtube publiceerden en verspreidden via sociale media en de krant Metro. We koppelden ook de website www.buitenadem.be aan deze campagne waarop mensen een gift kunnen doen ten voordele van het onderzoek naar muco. Wil je het filmpje zelf ook eens bekijken? Neem dan zeker een kijkje op www.buitenadem.be!

We willen het communicatiebureau Done by Friday van harte danken om deze campagne gratis voor ons te willen realiseren.